Happiness is a habit

26 september 2012 - Point Blanche, Nederlandse Antillen

Goodmorning!

Time flies! Alweer de 3e week door de midden, terwijl het lijkt alsof we hier al veel langer zitten. Je doet zoveel in een korte tijd, en daarbij zijn de werkdagen vanaf 17:00 uur ook gewoon weer feest! Afgelopen week, eerste week stage, was interessant en erg leuk. Bijna iedereen van de crew ontmoet en een presentatie gekregen van de directeur over het bedrijf van A-Z en de plannen voor de komende jaren. Jaren in meervoud, want als hier een plan wordt opgesteld voor 1 jaar, kun je er automatisch 2 of 3 van maken. Over het algemeen valt het trouwens wel mee met die luiheid hier, ik had het veel erger verwacht! Werk is hier gewoon van 8 tot 5 en pauze een uurtje. Je krijgt gewoon deadlines, en daar moet ik me in ieder geval strikt aan houden!

Dinsdag avond zijn we dan wezen kijken naar onze mede stagaires hier op het eiland die hun 2e les salsa hadden. Een klein zaaltje met 30 man zonder airco, zonder raam, maar wel heel leuk! Kortom, Ronan en ik zijn gister avond ook salsales gaan nemen! Hierna is het altijd Latin Night in beachbar La Bamba, waar je deze salsa skills gewoon nodig hebt om een dansje te wagen tussen de Antilliaanse dames!

Door de weeks doen we vaak niet veel spannends, je hebt minder energie door de hitte en de volgende dag om 8 uur op je werk staan geeft ook niet echt de mogelijkheid om veel te gaan stappen. Wel gaan we vaak even wat eten ergens of gewoon een biertje drinken op ons eigen terras met de andere mensen van het huis.

Vrijdag na het werk direct naar het strand gerend om daar even een heerlijke duik te nemen en het weekend in te luiden! Het fijne hier is, dat als er geen cruises liggen, je bijna een prive strand hebt waar de biertjes nog worden geserveerd ook! ‘s Avonds hadden we een huisfeest bij 3 Nederlandse meiden waar zo’n 30 andere stagaires op af kwamen. Vervolgens naar de Soggy Dollar Bar gegaan. (het is netter dan het klinkt!) Een openlucht bar aan het water waar van alles en nog wat op af komt. Echt van alles en nog wat, want Sint Maarten heeft welgeteld 80 verschillende culturen op het eiland rondlopen!

Zaterdag vroeg uit de veren, want je moet je vrije dagen wel goed besteden! ‘s Ochtends afgesproken met Leo, de oom van Rens, die voor 2 dagen op het eiland was. Leuk om een bekend gezicht te zien op de Caribbean! Even wat gedronken bij het nieuwe werk van Ronan, Holland House, en geluncht. Vervolgens de stad in gegaan om te leren hoe je moet afdingen, en geloof me, dat kan hier! Als je Nederlands bent krijg je zelfs nog extra korting, dus reken maar uit.

Zaterdag middag zijn we op advies van Leo naar Happy Bay gegaan, klinkt leuk toch? Zo gezegd, zo gedaan. Nou, als je niet weet dat het bestaat, zul je het ook nooit ontdekken. Via een offroad weg naar een lokaal strandje gereden, en via dat strandje weer over de rotsen/heuvel. Na 15 minuten klauteren en een gescheurd jurkje was het dan ook de moeite waard, wauw! Samen met nog +/- 8 andere verspreid over het strand hadden we weer bijna een prive strand. Nieuwe favoriet dus!

Die dag ook nog even naar ons nieuwe appartement wezen kijken, wat echt fantastisch is! Alles nieuw, alles is aanwezig en nog mooi ook. Echt een poppenhuisje. Leuk nieuws, want we gaan a.s. vrijdag al verhuizen! We kunnen een week eerder, aangezien Tamara een week loges mag hebben, dus dat zien we als een mooie kans om uit ons huidige muffe huisje te gaan…

Zondag naar Pinel Island geweest met een klein visserbootje. Het is een mini eilandje met 1 restaurant en een heerlijk strandje. Het weer was bewolkt, maar goed, ik zal niet klagen over het weer…..

Mijn 2e stage week begint er steeds meer op te lijken. Gister met Iris, mijn manager, een dag meegelopen om eens te kijken wat zij nou allemaal doet op een dag. 5 meetings bijgewoond, geluncht met z’n allen en van alles geleerd. Zo’n dagje gaan we iedere week inplannen, zodat ik een goed beeld krijg van wat een HR manager nou eigenlijk doet hele dagen. Gelukkig, want het kantoor is vrij saai, geen directe collega’s en van alleen maar typen wordt je ook niet heel vrolijk. Mijn opdrachten zijn overigens erg leuk en afwisselend, dus ben tot nu toe erg blij met mijn plek! Volgende week moet ik me donderdags om 05:00 uur melden om mee te gaan op de Pilot boot. Dit is een boot die de cruises van zee haalt om ze vervolgens in goede banen naar de pier te leiden. Toevallig komt die donderdag de grootste van de Caribbean, dat maak je geen 2e keer mee toch?

Ik zal mijn best doen een beetje warmte naar NL te blazen, want heb het met jullie te doen….

Liefs!

1. Lorinda bronckers:
    26 september 2012
    Tinnie! Weer een suuuper leuk bericht! Jullie doen echt leuke dingen en fijn dat je werk zo afwisselend is! Ben echt wel jaloers hoor ;-) x
  2. Mieke:
    26 september 2012
    wauw!!! wat een heerlijk leven!!! ik moest even lachen om dat laatste zinnentje "even wat warmte naar nederland blazen haha"
    ik hoop dat het aankomt!! lieverd geniet ze nog! xxx mieke
  3. Petra van Zeist:
    27 september 2012
    hi Mattin,

super leuk om te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben daar. En dat stage (en werk voor Ronan) allemaal goed lopen & goed gaan. Wordt helemaal jaloers ;-). Genietse en keep on writing! greetz, ook aan Ronan uiteraard, peet