Another day in SXM

18 november 2012

Ik schrijf dit niet om jullie jaloers te maken, maar gewoon om even een kleine update te geven over hoe het met me gaat in dit fantastische warm en tropisch eiland!

Bij sommige dingen sta je niet meer stil, alsof het de normaalste zaak van de wereld is, tot dat je weer terug denkt aan het land der onvoorspelbare weer verwachtingen, stressende mensen en het ‘binnen leven’. Gelukkig mag ik er nog even aan gewend zijn, want ik heb nog zo’n 2,5 maand te gaan in het paradijselijke SXM!

Afgelopen weken bestonden weer uit stage lopen door de weeks, de wekelijkse salsa- en soggy avonden, en de relaxte weekenden op het strand.

Twee weken geleden alweer arriveerde Nathanael die hier voor 12 dagen zijn vakantie kwam vieren! Helaas moesten we veel werken, maar de weekenden hebben we daarom ook goed besteed! Ziplinen door de bush bush waar we zelfs nog een aap hebben gespot, kanoën naar Pinel Island, op het strand geploft, lekker uit eten geweest en natuurlijk de gezellige beach bars bezocht. We waren ondertussen al uitgebreid met ons nieuwe huisgenootje Josine, die bij Tamara in het appartement is ingetrokken. Erg gezellige tijd gehad met z’n 5en!

Vorige week werd ik even op het matje geroepen op mijn stage met de vraag of ik het leuk zou vinden om de 2e helft van mijn stageperiode op de marketingafdeling te assisteren aangezien die plek vrij zou komen. Happy de peppy, aangezien ik bij mijn sollicitatie al had aangegeven dat ik zowel HR als marketing interessant en leuk vind. Twee vliegen in een klap dus!

Komende twee weken gaan vooral bestaan uit aftellen totdat Rens richting het zonnetje vliegt, beginnen bij mijn ‘nieuwe’ stageplek en natuurlijk genieten van mijn vrije tijd..

Ook hier wordt er Sinterklaas snoepgoed overgescheept en worden de kerstbomen opgezet. heel bizar als je door 30 graden en palmbomen rijd terwijl je ondertussen naar kerstmuziek luistert. Misschien maar goed, want het idee dat het bijna december is komt hier niet echt in je op!

Zitten jullie al met een dekentje voor de open haard?

Liefs en een warm zonnetje vanuit Sint Maarten!

1. Teun Melissen:
    5 december 2012
    Hallo Mattinja,

Is Rens goed aangekomen op SXM? Wil je hem feliciteren met zijn verjaardag. Ik hoop dat jullie een paar mooie weken hebben en een mooie reis naar Dominica.
    Zorg een beetje voor zijn pootje dan komt het helemaal goed.

Groeten,

Teun.
  2. Mattinja:
    6 december 2012
    Hallo Teun!

Rens is goed aangekomen, en hebben zijn verjaardag goed gevierd hier! We gaan er zeker een paar mooie weken van maken, en met zijn voet gaat het gelukkig steeds beter. Hoorde dat jullie ook een mooie reis hebben gehad.

Alvast gefeliciteerd voor morgen en een fijne verjaardag!

Groet,
    Mattinja