Tropical storm & sunny days

30 oktober 2012 - Point Blanche, Nederlandse Antillen

Alweer bijna 2 maanden in het paradijsje Sint Maarten en nog steeds iedere dag genieten!

Twee weekenden geleden was het tropische tintje van Sint Maarten even weggewaaid door de Tropische storm die over de Caribbean raasde. Dit betekend dat er bakken water naar beneden vallen wat leidt tot een halve overstroming, gaten die in weg ontstaan door het wateroverlast, dichte restaurants en winkels, stroomuitval en alles waarvoor je Nederland juist even was uitgevlucht! Dit duurde van vrijdag tot maandag, dus helaas bestond ons weekend vooral uit films kijken, crossen door blanke straten en binnen zitten…

Gelukkig duurde dat maar 1 weekend, en waren de volgende weekenden weer als vanouds met zon, zee en strand! Dat weekend hebben Tamara en ik de auto gepakt en zijn we op de bonnefooi gaan rijden naar leuke plekjes. Er is hier toch maar een hoofdweg, dus verdwalen doe je hier niet zo snel! Eerst zijn we richting Pic Paradis gereden, de hoogste ‘berg’ van het eiland. Helaas hadden we de verkeerde route genomen waardoor we belandden bij het middelpunt van alle elektriciteitsmasten. Loterie farm was onze volgende stop midden in de bush bush, met een prachtig zwembad, restaurant en tuinen. Hier kun je ook ziplinen, maar dat bewaren we voor de volgende keer. Tijd voor het strand, want rond 13:00 uur is de gevoelstemperatuur hoog genoeg voor een duik in de blauwe zee! Na een uurtje hadden we weer zin in actie en zijn we naar Cupecoy Beach geweest, waar voornamelijk mooie rotsen zijn, en een gay beach waar we later achter kwamen! Hup door naar Philipsburg, want daar stond onze Jetski al klaar om een half uurtje op rond te scheuren. Heerlijk met zonsondergang en geen kip op het water, stonden we na 15 minuten stil op een aardige afstand van de kust ……. Alarm van de jetski ging af en het security lampje ging knipperen! Zwaaien naar de kust was ook geen optie meer dus maar weer proberen te starten. Na een tijdje kregen we hem weer aan en konden we met 10 km per uur richting het strand varen. Wat bleek, computer probleempje. Gelukkig krijgen we nog 20 minuten extra de volgende keer. Al met al was het dus best prima, die stilgevallen jetski!

Helaas toen ik thuis kwam kreeg ik het nieuws dat Rens z’n been had gebroken bij de voetbal, waardoor hij nu 6 weken in ‘t gips zit. Ontzettend balen, aangezien hij hier over 5 weken heen komt en we die week daarop al naar Dominica vliegen. Laat Dominica nou net een eiland zijn waar je heen gaat om te hiken! Maar goed, hopelijk hersteld het snel zodat hij in ieder geval leuke dingen kan doen!

Niet alleen de weekenden, ook door de weeks heb ik het naar mijn zin. Mijn eerste stage opdracht is eindelijk afgerond twee weken terug en de nieuwe stond alweer voor de deur. Volgende week is er een career fair op het eiland waar de haven een stand zal hebben maar ook ik krijg mijn eigen stand’je’, om Nederland als studieland te promoten! De pauzes breng ik vooral door op een bankje aan het water in het zonnetje. Mijn collega’s komen iedere dag even vragen wat me wel niet bezielt in die hitte, maar het is heerlijk!!!

Afgelopen weekend was het Halloween.. was erg gezellig! Bizar overigens hoe mensen hier uitpakken in kostuums, is meer carnaval dan Halloween! Verder lekker op het strand gelegen en uitgerust voor de volgende werkweek, die ondertussen alweer bijna op de helft is...

Aan het weerbericht te zien blijven wij nog even hier en wens ik jullie sterkte de komende periode!