Bida ta bon

9 oktober 2012

Hi there! ¿Cómo estás? Alweer een week voorbij, so time to put a nieuw verslag en mi sitio!

Zo wordt hier dus gesproken, een combinatie van voornamelijk Engels, Spaans, Nederlands en Frans met een vleugje Papiamento, Indiaas en Chinees erbij en je kunt je vast en zeker verstaanbaar maken! Eigenlijk best makkelijk, als je niet op een woord komt in het Engels, zeg je het toch gewoon in het Spaans?

Het lijkt bijna een vanzelfsprekendheid te worden, de ‘normale’ stagedagen en fantastische weekenden. Iedere week is anders, maar toch altijd weer even leuk. Het went hier te snel, we zitten eigenlijk te goed op ons plek, dat je bijna bang bent om naar januari te kijk, wanneer ons vliegtuigje ons weer naar het bibberige Nederland brengt…. Maar goed, dat even ter zijde!

Afgelopen twee weken niet heel veel bijzonders gedaan, gewoon de weekendse rituelen zoals jullie ze al kennen, zon/zee/strand en een dansje in de beruchte Soggy Dollar bar. Vorige week zaterdag was er een hele happening op het eiland, want jawel, Quintino kwam draaien! De drukte en het keiharde gefeest resulteerde zelfs in gebroken vlonders waardoor we bijna in het meer verder konden feesten, maar gelukkig was er nog een stuk heel. Erg gezellig was het wel!

Dat weekend twee keer naar Karakter Beach geweest, een Nederlandse bar die bestaat uit een oude bus die op het strand is geplant. Verder helaas niet heel veel bijzonders gedaan, soms moet je ook even een ‘rustig’ weekendje pakken tussendoor…

Die week was het op kantoor vrij rustig en kregen we er een assistant bij, waardoor we nu met z’n 3en de HR afdeling ‘runnen’. Een hele opluchting, want er is zoveel te doen dat je met 4 handen aardig wat tekort komt. Om op een lijn te komen hebben we 6 dagen achter elkaar gebrainstormt over hoe we waar over denken en wat we de komende periodes gaan doen. Het jammere is hier wel, dat je hele leuke ideeen kunt hebben, maar het erg lastig is om te mensen mee te krijgen. Demotivatie is hier denk ik een gevolg van warm weer?

Ach, het weekend was alweer aangebroken dus stage komt maandag wel weer!

Dit keer hadden we onze eigen Soggy Dollar party georganiseerd bij ons oude appartement, waar ook een zwembad aanwezig is. Vooral op facebook de button ‘vrienden mogen vrienden uitnodigen’ aangeklikt, en een drukke en gezellige avond was het resultaat!

Zaterdag naar Mullet Bay geweest, een heel relaxed strand met super helder water. Hier kun je de visjes naar je toe lokken met wat voer, en ze eten zo uit je hand! ‘s avonds zijn we gaan eten bij Bamboo Bernies, een super goede Sushi bar, echt heerlijk! Daarna lekker op de bank geploft en vroeg naar bed, want de volgende dag hadden we weer skype afspraken staan om 07:30 uur!

Zondag opnieuw naar Mullet Bay geweest, het is toch wel een van de leukste spots van het eiland met de minste toeristen. Helaas niet veel spannends ondernomen, maar dat bewaren we voor aanstaand weekend! Plannen zijn Anguilla, een eiland boven Sint Maarten, met vooral hele mooie stranden en Pic Paradis, het hoogste punt van Sint Maarten.

Dit weekend heb ik samen met Rens onze mini trip naar Dominica geboekt! Hij komt 4 december de zon opzoeken voor 3,5 week en ik heb gelukkig nog wat dagen vrij kunnen krijgen. Can’t wait!!!

Hoop dat met jullie alles goed gaat, en al een beetje gewend zijn aan de winter…. Ach, het heeft toch ook wel weer iets gezelligs?

Liefs!

1. Joyce: