Dominica & Christmas days

3 januari 2013 - Point Blanche, Nederlandse Antillen

Allereerst allemaal een Happy New Year!

Het is weer even geleden, en ik heb dan ook weer van alles meegemaakt op dit eiland, maar ook op Dominica!

12 December vlogen Rens en ik naar Dominica, een eiland in de Oost Caribische strook onder Sint Maarten. We hadden er eerst eigenlijk nog nooit van gehoord, en totaal geen idée wat het nou eigenlijk voor eiland was, dus toen maar besloten om er een kijkje te gaan nemen voor 5 dagen. Helaas was Rens zijn voet nog niet goed genoeg hersteld om de hoofdactiviteit van Dominica te doen: Hiken. Het is een ongerept eiland vol watervallen, sulphur springs, zwarte stranden, 366 rivieren, boiling lakes en daarbij hebben we nog nooit zoveel tinten groen bij elkaar gezien. Gelukkig hebben we nog 2 watervallen kunnen “beklimmen”, een natuurlijk warm bad genomen van de Trafalgar falls, het indianendorpje bezocht, de Indian river overgevaren en lekker rondgetourt in onze jeep. Het is een vrij armoedig land en totaal niet ontwikkeld. Mensen leven daar in krottige huisjes en je ziet ze soms zelfs met hun kapmes over straat lopen om de boel te gaan maaien, maar dat heeft ook wel iets. We waren een van de +/- 10 blanke toeristen op heel het eiland, en dat was voor de mensen zelf ook wel iets bizars. Iedereen zwaait en roept naar je, komt naar je toe en ze zijn ontzettend vriendelijk. Heel leuk om mee te maken en we voelden ons ook meer dan welkom!

Na in totaal 5 vluchten te hebben gehad van Sint Maarten naar St. Kitts, Antiqua en Dominica weer terug van Antigua naar Sint Maarten stond de hele club ons op te wachten, we waren ten slotte wel 5 hele dagen weggeweest! Rens z’n oom was toevallig ook op het eiland dus met zijn allen een hapje wezen eten aan de Franse kant van het eiland, waar het eten vaak een stuk beter is dan op het Nederlandse deel.

Rens zijn laatste week was alweer bijna aangebroken en gelukkig had ik nog een paar dagen vrij inclusief kerst, om hem nog genoeg van het eiland te laten zien. Lekker strand gehangen, barretjes bezocht en lekker vaak uit eten geweest. De zondag voor kerst was Tamara jarig en zijn we met z’n 5en gaan jetskieen bij Great Bay. Heel gaaf om met zijn allen te doen en na 30 minuten konden we eigenlijk niks meer na alle sprongen en tours richting cruises. Het was die dag bewolkt en wat frisser dus die dag hebben we verder gezellig met een warme choco vliegtuigen gespot bij Sunset beach bar.

De week daarop stond alweer in het teken van Kerst, en laten we eerlijk zijn, kerst zonder kou is geen kerst. Het kerstgevoel was ver te zoeken, en “Merry Christmas” op het strand leek dan ook meer op een grapje dan op een gemeende uitspraak. Hoe dan ook was het toch leuk om een keer mee te maken, maar volgend jaar toch maar weer in Nederland!

Helaas was het voor Rens na 3,5 week weer tijd om terug te vliegen naar Nederland. Gelukkig was het nog maar voor 4 weekjes dus dat was geen tranen met tuiten bij het ‘afscheid’ nemen!

En dan oud & nieuw... weer hetzelfde idée als kerst, maar gelukkig maakt vuurwerk altijd het ultieme oud & nieuw gevoel, wat hier dan ook uitbundig werd afgestoken vanuit de zee. We hadden een feestje bij een paar stagaires die aan de boardwalk wonen met een prachtig uitzicht op Great Bay, vervolgens naar Holland House gegaan waar Ronan nog even moest werken, en toen was de avond alweer om. Heel gezellig avond gehad.

Ook hier is het alweer bijna om, want de laatste 3 weken zijn alweer ingegaan. Gelukkig komen Frank & Lorinda nog langs over 2 weken en vliegen ze met ons mee terug naar Nederland op de 25e, dus dat is nog een leuk vooruitzicht!

Wij gaan er nog even 3 mooie weken van maken en ondertussen voorbereiden op de kkkou in NL...

Liefs!