Palmtrees and Jingle Bells

12 december 2012 - Point Blanche, Nederlandse Antillen

Nog steeds bevind ik me in 30 graden en palmbomen terwijl er ondertussen volop kerstmuziek wordt gedraaid en iedereen druk bezig is met kerstversiering ophangen. Vreemde bedoeling als je gewend bent aan kou en sneeuw in de winter maanden.. Eén grote kitch kermis, maar het kerstgevoel begint eindelijk een beetje te komen!

De laatste weken hebben we vooral lekker gerelaxed en gedaan waar we zin in hadden. Drie weken geleden hebben we een boottochtje gedaan die we nog van Nathanael tegoed hadden gekregen! Ons werd 75 pk beloofd, wat uiteindelijk 35 pk bleek te zijn, oftewel, met 4 personen op een klein bootje had als resultaat een maximum speed van 20 km/u! Al met al was het een gezellige middag en hebben we op het laatst Ronan alleen gelaten met het bootje zodat hij lekker kon rond scheuren. Verder bestaan de weekenden net als altijd uit strand, dansjes in de salsa bars en uit eten gaan maar dat is onderhand wel bekend..

En dan eindelijk was het tijd om Rens op te halen van het vliegveld vorige week dinsdag! Hij arriveerde om half 1, dus om 12:15 stond ik gereed met mijn camera bij Maho beach, het strand waar de vliegtuigen op zo’n 10 meter hoogte over je heen razen. De KLM is het grootste vliegtuig wat op het eiland land, dus daar is dan ook veel belangstelling voor. Zie het voor je als 200 toeristen die klaar staan met hun camera en het liefst nog even op een muurtje gaan staan met het gevaar weggeblazen te worden, altijd spannend!

Rens werd gelukkig geholpen door een trouwe Amsterdammert aangezien krukken en koffers niet echt een goede combi zijn. Omdat het nog maar vroeg in de middag was konden we nog even naar het strand en hebben we een drankje bij Ronan gedaan, even acclimatiseren voor Rens met 35 graden verschil!

De volgende dag, 5 december, was Rens jarig! Prima locatie om je verjaardag te vieren als je het normaal gesproken altijd binnen viert. Lekker naar het strand geweest wat helaas eindigde in een file van 2,5 uur naar huis.. (voor een afstand van 10 km) Je staat dan ook letterlijk stil en een reden voor de file is vaak niet of nauwelijks te achterhalen. Het is meer een opsomming van mensen die te langzaam rijden, een praatje maken met een bekende, voorrang verlenen aan mensen uit een uitrit en ga zo maar door…. Best frustrerend maar uiteindelijk maar in onze strandoutfits een hapje gaan eten en eenmaal thuis nog een mini pakjes avond gehouden. Het was tenslotte ook Sinterklaas!

Afgelopen weekend hebben we de strandjes weer bezocht en zijn we zaterdag avond wat barretjes afgegaan. Zondag avond een BBQ met een aantal andere stagaires gemaakt op het strand, heel sfeervol met de zonsondergang als uitzicht..

Ondertussen zit ik op de marketing afdeling op de haven, aangezien ik op HR niet heel veel meer te doen had en marketing eigenlijk mijn 2e keuze was. Mijn opdracht voor nu is een marktonderzoek doen naar de tevredenheid van cruise passagiers/crew en mogelijke verbeteringen op de haven dus daar ben ik de komende 1,5 maand nog even zoet mee!

Morgen vliegen Rens en ik naar Dominica voor een mini-trip in the jungle! Met Rens z’n voet gaat het al een stukje beter, dus op hiken na kunnen we gelukkig nog aardig wat dingen doen.

Jullie hebben de nodige sneeuwballen gevechten ook al gehad zag ik! Hopelijk hebben jullie een witte kerst, net zoiets als ons, alleen dan iets minder zanderig..:)

Liefs!

1. Inge:
    16 december 2012
    Ik zit nu samen met de moeder van Jacob naar jullie prachtige foto's te kijken.
    Liefs dikke kus!!
    Inge